Flyt

http://www.svenskaakademien.se/web/Ordlista.aspx: flyt: jämn fortgång; god fart; tur"

Idag har allt verkligen gått så bra som det hade kunnat gå. Jag har, helt oplanerat, köpt en cykel för exakt den summan jag hunnit lägga undan i kontanter i just det syftet. Därefter hann jag till gymmet precis i en lucka mellan rusningstiderna, varpå det fanns flera crosstrainers lediga. På jobbet kom solen fram minuten efter att vi hade bestämt att gå en promenad med de få små solstrålarna som kommit till förskolan idag. Den känslan, det flytet, har genomsyrat min dag och jag tar tacksamt emot det så länge det varar. Jag tror att det är viktigt att ta tillvara sådana här dagar och låta sig svepas med lagom mycket i flytet. Ger man sig hän helt och hållet, blir fallet tillbaka till verkligheten hårt; bromsar man missar man hela grejen. Livets eviga balansgång... Visst är den spännande?! ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0