Musik

ne.se: "musik, kulturyttring som kan definieras (dock inte heltäckande) som organiserat ljud, vare sig detta alstras av t.ex. en röst eller genom elektroakustisk teknik /.../"

Musik kan vara minst lika mäktig som ord.

Musik kan skapa stämning. Få en att gå från trött till partysugen (även om det krävs en hel del för att just min kropp ska kunna göra den omställningen) eller från stress till harmoni. Eller skapa rädsla - en skräckfilm utan musik är ju knappt en skräckfilm längre.

Musik kan föra människor närmare varandra, både fysiskt och psykiskt.

Musik kan göra min dag. Idag har Erik Hassles "Mariefred sessions" stöttat mig genom matlagning, tvätt och annat allmänt tråkpyssel. Maroon 5 och Jason Mraz peppade mig på bussen på vägen till jobbet.

Musik kan göra all skillnad i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0